• سه شنبه ۶ شهریور ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 976-576-5
  • خبرنگار : 17040
  • منبع خبر : ----

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد:

لزوم توجه به بی‌سوادی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از خرداد تا اسفندماه سال 96، دو هزار و 136 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند، گفت: تازمانی که بی سوادی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی تلقی نشود این طرح به صورت کامل موفق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، اردشیر شجاعی در نشست خبری که امروز سه‌شنبه (6 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-96، 505 هزار و 858 دانش‌آموز در حوزه آموزش ابتدایی و 105 هزار و 792 نوآموز در حوزه پیش دبستانی  در استان مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش استان، افزود: توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی، انسداد مبادی بی‌سوادی و کیفیت‌بخشی به آموزش، سه اولویت ما در آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص استان و اینکه توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی می‌تواند در ارتقاء دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به پایه‌های بالاتر کمک کند و همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان استان در مناطق محروم و دو زبانه هستند، پیش‌دبستانی به عنوان یکی از اولویت‌های ما انتخاب شده است.

شجاعی تصریح کرد: در حوزه پیش دبستانی ابتدا کار خود را با 32 هزار نوآموز آغاز کردیم و امسال برای دومین سال پیاپی موفق شدیم که رتبه اول کشوری را در این حوزه کسب کنیم. برای سال تحصیلی آینده نیز همچنان توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: در حوزه پیش‌دبستانی دوره‌های مختلفی برای ارتقاء سطح معلمان حق‌التدریس برگزار شده است تا این افراد از حداقل‌های لازم برای آموزش کودک و مسائلی از جمله آشنایی با محتوای پیش‌دبستانی ویژه خوزستان اطلاع داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان تحت پوشش پیش‌دبستانی ما از 32 هزار به حدود 105 هزار نوآموز رسیده‌اند. با این کار هر سال توانستیم نرخ ارتقاء دانش‌آموزان حوزه ابتدایی را افزایش دهیم. هر ساله 98.41 درصد قبولی در پایه‌های ابتدایی داریم. با توسعه پیش دبستانی توانستیم در زمینه تکرار پایه از رتبه 30 به رتبه 15 کشور صعود کنیم.

شجاعی گفت: انسداد مبادی بی‌سوادی یکی دیگر از اولویت‌های ما بود. به این منظور شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز در برنامه ما قرار گرفت. شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست و آموزش و پرورش شرکایی دارد که باید پای کار بیایند. این کودکان به دلایل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... از تحصیل باز مانده‌اند. آموزش و پرورش برای جذب آن‌ها آمادگی صد درصد دارد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که بی‌سوادی به عنوان ناهنجاری اجتماعی تلقی نشود، شاید این طرح به طور کامل موفق نشود. سال گذشته طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شد و از خرداد تا اسفندماه 96، دو هزار و 136 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند. یکی از سخت‌ترین کارها در این طرح شناسایی این کودکان بازمانده از تحصیل است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: