• چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه، ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 963-7014-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : ----

استاندار خوزستان:

در خوزستان تعادل بین جاده‌ها و حمل و نقل بسیار کم است

استاندار خوزستان با بیان اینکه در همه جای دنیا بین جاده ها و حمل و نقل تعادلی برقرار است، گفت:‌ در کشور ما و خصوصا در خوزستان تعادل بین جاده ها و حمل و نقل بسیار کم است و در این زمینه تصمیم گرفته شده با تشکیل یک کمیته فنی و با توجه به امکانات راه آهن جمهوری اسلامی سعی می‌شود مقداری از مسیر جاده ای به راه آهن و شبکه ریلی منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه خوزستان،‌ غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ترافیک استان که امروز دهم خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از نظر حمل کالا رتبه اول و در جابجایی مسافر رتبه سوم را در کشور دارا است اما از لحاظ زیرساختهای جاده‌ای رتبه ششم را داریم که این مساله بار زیادی بر جاده‌های استان وارد می‌کند و موجب استهلاک و تخریب جاده‌ها و همچنین ابجاد مخاطرات برای جان انسان‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی مملکت می‌شود که برای جبران این مشکل برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. 

وی افزود: برای رسیدن خوزستان به رتبه سوم در زیرساخت‌های جاده‌ای باید دو هزار کیلومتر جاده احداث شود که در حال حاضر 470 کیلومتر از این رقم در استان در حال انجام است. تلاش می‌کنیم در این زمینه پروژه‌هایی را شروع و تکمیل کنیم تا این عقب‌ماندگی جبران شود اما باید در عین حال از شبکه‌های حمل و نقل  دیگر نیز استفاده شود. 

شریعتی خاطرنشان کرد: خوزستان جزو اولین مناطق کشور بود که شبکه ریلی و راه اهن در آن ایجاد شد و این  شبکه یک امکان بسیار مناسب برای حمل و نقل کالا است تا از بار ترافیکی در جاده‌ها و شهرها کاسته شود. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در همه جای دنیا بین جاده ها و حمل و نقل تعادلی برقرار است، تصریح کرد:‌ در کشور ما و خصوصا در خوزستان تعادل بین جاده ها و حمل و نقل بسیار کم است و در این زمینه تصمیم گرفته شده با تشکیل یک کمیته فنی و با توجه به امکانات راه آهن جمهوری اسلامی سعی می‌شود مقداری از مسیر جاده ای به راه آهن و شبکه ریلی منتقل شود تا مشکلات و خطرات احتمالی در جاده ها کاهش پیدا کند. 

وی بیان کرد:‌ سیاست دولت محترم در برنامه پنج سال بر گسترش و توسعه شبکه ریلی در کشور است و پنج سال آینده یک پنج سال طلایی برای شبکه ریلی کشور خواهد بود و در این زمینه یک درصد از درآمد نفت و همچنین ارزش افزوده برای توسعه و افزایش شبکه های ریلی در نظر گرفته شده است. شبکه ریلی را مساوی با مناطق محروم در نظر گرفته اند و از پرداخت مالیات معاف کرده اند و به همین علت با توجه به قوانین خوبی که برای راه آهن بسته شده است، شبکه ریلی کشور گسترش خوبی خواهد داشت. 

شریعتی تصریح کرد: راه آهن زمین‌های زیادی دارد و به آنها اجازه داده شده تا بتوانند محل عبور راه آهن را گسترش دهند 

استاندار خوزستان گفت: خوزستان تنها استانی است که دارای دو اداره راه آهن جنوب و زاگرس است؛ خوزستان  باید سهم خود را از محل اعتبارات بگیرد تا شبکه ریلی در استان توسعه یافته و ارتباط خود را با تهران را گسترش دهیم. 

وی افزود:‌ همچنین در این زمینه باید سرعت حرکت قطارها افزایش داده شده و جاذبه‌ای برای استفاده از شبکه ریلی ایجاد شود. 

شریعتی با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزیر راه اظهار کرد:‌ مقدمات کار احداث خط آهن بندر امام - خرمشهر به طور جدی پیشرفت کرده است و شرکت پروژه راه آهن بندر امام - خرمشهر نیز تاسیس شده است. و امیدواریم تا یک ماه آینده پروژه احداث راه آهن بندر امام به خرمشهر کلنگ‌زنی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه یک قطار معادل صد تریلر کالا را جابجا می‌کند، عنوان کرد:‌ باید شبکه های ریلی در سایر نقاط استان گسترش داده شود، خصوصا در مناطقی که صنعتی شده اند و برای حمل کالا نیازمند این شبکه ها هستند. خوزستان باید در این پنج سال طلایی عقب نماند و سهم خود را با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که دارد بگیرد.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: